1. Що таке трюковий самокат?
  2. Який розмір трюкового самокату вибрати?
  3. Скільки коштує трюковий самокат?
  4. Який бренд трюкового самокату вибрати?
  5. Запчастини для трюкового самокату
  6. Корисні поради щодо догляду

Що таке трюковий самокат?

Трюковий самокат є надійнішою версією самокату. Кермо не регулюється по висоті та не складається. Як правило, трюкові самокати важать трохи більше звичайних самокатів через більші навантаження і, як наслідок, мають надійнішу конструкцію. У них найкраща система компресії, порівнняно зі звичайними самокатами. Велика стійкість робить їх підходящими для трюків та їзді у скейт парках. Термін служби самокату можна значно збільшити за рахунок гарного догляду та регулярного обслуговування.


  1. Як вибрати розмір трюкового самоката?

Як вже було сказано, вибір нового транспорту багато в чому залежить від двох факторів: розміру тіла та навичок. Висота самокату для трюків має величезний вплив на керування та задоволення від катання. Коли ваш самокат знаходиться перед вами, вам має бути зручно дотягнутися до керма, не згинаючи спину. У вас не повинно бути горбів під час катання. Також важливо, щоб лікті були зігнуті. Якщо ця інформація, як і раніше, занадто неточна для вас, є ще один посібник з визначення ідеального розміру самокату для трюків. Встаньте поруч зі скутером своєї мрії, кермо має знаходитися приблизно між талією та стегнами. Якщо збігається, то ви знайшли потрібний трюковий самокат. У випадку з меншими дітьми висота самокату може дещо змінюватись в залежності від існуючого росту.

Ріст

Вік

Висота керма

90–110 см

3-5

Менше 70 см

110–125 см

5-7

60-75 см

125–140 см

7-9

65-79 см

140–150 см

9-11

75-80 см

150–160 см

11-13

75-85 см

160–170 см

13-15

78-88 см

Більше 170 см

від 15

79-90 см


  1. Скільки коштує трюковий самокат?

Всі трюкові самокати, які пропонуються в магазині Super Skate, доступні у вигляді зібраних самокатів. Компліти складені з вибраних деталей від виробника. Це гарантує, що всі частини сумісні один з одним. Самокат у зборі завжди дешевший, ніж купувати всі запчастини для трюкових самокатів окремо. У нашому магазині ви знайдете самокати від брендів Hipe (Іспанія), Longway (Німеччина), Ethic (Франція), Striker (Німеччина), Root Industries (Франція), Explore та Maraton (Китай). В усіх брендів різні моделі з різною ціною. Вони підходить для амбітного новачка, просунутого райдера та професіонала.

Трюковий самокат для новачків зазвичай трохи дешевший через не такі високі вимоги до матеріалів. Для новачка цього цілком достатньо. Спочатку йдеться швидше про те, щоб звикнути до самокату і кататися містом і скейт-парком. Ви починаєте з простих трюків, а потім поступово збільшуєте їх. Досвідчений райдер приділяє трохи більше уваги матеріалу та складу деталей самокату, а за це доводиться платити. Як правило, це професійні трюкові самокати. Особливо важливими є окремі деталі, такі як кермо, вилка, дека, хомут, колеса, компресія, які значно посилені у професійному трюковому самокаті.


  1. Який бренд трюкового самоката обрати?

Коли справа доходить до вибору правильної марки самокату, думки часто розходяться. Тим часом ринок значно виріс. У нашому магазині ми спеціалізуємося на брендах Hipe, Longway, Ethic, Striker, Root Industries, Explore. Таким чином, ми можемо гарантувати нашим клієнтам якість та справедливу ціну. Кожен із цих брендів пропонує кілька моделей у своєму асортименті. Незалежно від того, чи є ви повним новачком або жорстоким професіоналом, у нас ви знайдете відповідний самокат для будь-якого рівня.

Hipe – іспанський бренд. Для новачка радимо звернути увагу на моєдль Hipe H3. Модель Hipe XL трохи важча в порівнянні з іншими виробниками, це пов'язано з міцнішим матеріалом керма та всіх інших компонентів. Ці властивості роблять самокат Hipe дуже стабільними, від «моделей для початківців» до ретельно налаштованих професійних моделей і забезпечують відмінну потужність. При виборі нового самокату, звісно, ​​також залежить ваш бажаний стиль катання.

Ethic і Root Industrie, для стислості, родом з Франції і безперечно є одним з великих гравців у галузі. Самокати Longway, ймовірно, найлегші на ринку. Мала вага ідеально підходить для більш швидких поворотів, більш високих стрибків та зручнішого перенесення.

Explore та Maraton відомий бренд, який постачається лише для українського ринку. Ці бренди часто купую як перший трюковий самокат. Серед моделей, які добре себе проявили – Explore WIND, Explore Galant, Maraton Chilli.


  1. Запчастини для трюкового самоката
  • Руль для трюкового самоката

Розмір керма має вирішальне значення як для стійкості, так для передачі потужності. Кермо також може мати величезний вплив на вагу. Правило таке: чим ширше кермо, тим більше потужності передається і тим вища стабільність.

Горизонтальна та вертикальна труба зварюються, трубі часто надають кривизну, також відому як «поперечна труба». Таким чином можна досягти ще більшої стабільності. Нижній кінець керма має прорізи, щоб забезпечити повне захоплення вилки за допомогою затискача.

Грипси на трюковий самокат насправді такі самі, як у BMX. Головна відмінність у матеріалі. Є жорсткі ручки і м'які ручки. М'які ручки, в основному, зручніші, а жорсткі не так швидко зношуються. Тут кожен має з'ясувати собі, що більше підходить. Окремо варто згадати ручки з пінопласту. Вони, безумовно, мають свої переваги, але сьогодні вони практично не використовуються.

ПОРАДА: При встановленні нових гріпсів рекомендується заздалегідь нанести на кермо лак для волосся. Це дозволяє легко надіти ручки та вирівнювати їх. Коли лак висохне, ручки сидять ідеально, тому що вони приклеєні до керма.

Хомут притискає кермо до вилки вашого трюкового самокату. Він використовується тільки для кріплення та знаходиться спереду над декою. З цієї причини вага затиску має другорядне значення і мало впливає на баланс вашого самокату.

Хомути для трюкового самокату доступні у різних виконаннях. На ринку поширені подвійні, потрійні та чотири гвинтові затискачі. Назва або версія затиску відноситься до кількості гвинтів, якими затискається.

Залежно від ступеня стиснення може бути практичним використання потрійного або чотирьох гвинтових затискачів. Це той випадок, коли кермо утримується лише затискачем. Для інших систем, у яких кермо також пригвинчується знизу, цілком достатньо подвійного затиску. Найбільш важливими з них є два нижні гвинти хомута самоката, які в основному затискають проріз керма.

ПОРАДА: Хомут завжди слід загвинчувати знизу вгору. Затягніть гвинти на затиску міцно, з почуттям надійності.

  • Гарнітура

Грубо кажучи, гарнітура для самокату складається з 2-х частин. Верхній шарикопідшипник і нижній шарикопідшипник розташовані вище та нижче нижній труби. Звичайно, є інші частини гарнітури, які її доповнюють.

Є два основних типи гарнітур. Стандартні та вбудовані гарнітури. Є два інші типи стандартних гарнітур. Гарнітури з різьбою та безрізьбові гарнітури.

Різьбова гарнітура використовується тільки на самокатів початкового рівня. Вони найдешевші. У ній гарнітура прикручується до вилки, тут також потрібна вилка з різьбою і, таким чином, кріпиться до нижньої труби. Цей тип гарнітури не такий плавний, і підшипники не піддаються достатньому стиску через їх встановлення. Після того, як підшипник був щільно прикручений до нижньої труби через вилку, гарнітура фіксується контргайкою.

Гарнітури без різьби працюють аналогічно, але не прикручуються до нижньої труби. Потрібна окрема система стиснення, а це означає, що підшипники можуть піддаватися більшому стиску. Перевага в тому, що у вас значно вищий рівень плавності. Нижній підшипник встановлюється на кільце розпіру, яке встановлюється на вилці. Верхній підшипник встановлений на нижній трубі та забезпечений компресійним кільцем.

Найкращі та найбільш функціональні гарнітури – це вбудовані гарнітури. Інтегровані гарнітури - це найновіші та найсучасніші гарнітури для самокатів. Лише два підшипники (вгорі та внизу) запресовані та вбудовані. Тут теж не можна забувати про компресійне кільце. Щоб забезпечити необхідний тиск у гарнітурі, для вбудованої гарнітури також потрібна окрема система стиснення.

ПОРАДА: Догляд за гарнітурою значно збільшує термін її служби. Час від часу ви можете знімати та чистити гарнітуру. Увага: перед повторним збиранням гарнітури змастіть.

  • Виделка

Виделка є надзвичайно важливою частиною вашого самокату. Не тільки тому, що він тримає ваше переднє колесо, а й тому, що це важливий елемент з'єднання. Виделка значною мірою відповідає за утримання та стиснення вашого самокату. Залежно від системи стиснення вилка утримує разом гарнітуру, деку та кермо. Різні типи виделок мають вирішальне значення для вибору системи стиснення та правильного керма. Існують виделки з різьбленням та без різьблення.

Різьбові вилки більше не використовуються. Тільки для самокатів початкового рівня, бо вони значно дешевші. Різьбові вилки в основному виготовляються зі сталі, тому вони досить важкі в порівнянні з іншими моделями.

З іншого боку, вилки без різьблення часто виготовляються з алюмінію, а сучасні моделі виготовляються на верстатах з ЧПУ та виготовляються з однієї деталі. Це робить вилки дуже легкими та стійкими. Тут вилки розрізняються за конструкцією, щоб відповідати різним системам стиснення. Більшість моделей мають внутрішнє різьблення або, наприклад, зіркоподібну, через яку можна нагвинтити компресію. З ICS вилка не вимагає різьблення, тому що гвинт прикріплений до керма.

Для встановлення коліс у вилку зазвичай потрібні так звані проставки. Це втулки, які вставляються між вилкою та підшипником. Є деякі виробники, які виготовляють свої виделки таким чином, що ці проставки більше не потрібні, вони вже вбудовані у вилку.

ПОРАДА: Розмір коліс повинен відповідати вилці. При покупці нового колеса завжди перевіряйте, чи має колесо правильний діаметр!

  • Дека

Через її великому впливі на поведінку при керуванні і тривалому навантаженні, це, ймовірно, найважливіша частина. Деки розрізняються по довжині та ширині, а також по куту нахилу кермової труби (кріпильна вилка та кермо).

Вибір відповідної деки завжди залежить від стилю катання. Чим ширша і довша дека, тим більшу вагу має самокат. Це дає більшу стабільність і, у свою чергу, уповільнює обертання при виконанні трюків. Тут кожен має з'ясувати для себе, що йому найзручніше.

Наждак, який ви знаєте з скейтборду, забезпечує краще зчеплення з декою самокату. Є заздалегідь вирізані клейкі стрічки різних кольорів та дизайнів від усіх виробників трюкових самокатів. Ви легко можете використовувати будь-який візерунок, просто відріжте до потрібного розміру та приклейте! Таким чином, у вас є набагато більший вибір дизайну.

ПОРАДА: Щоб надіти шкірку на самокат, необхідно попередньо очистити деку. Бажано спиртом. Потім ви можете наклеїти наждак ззаду вперед. Гриптейп в ідеалі не повинен давати бульбашки. Ви можете повільно та невеликими кроками натягуючи липку стрічку на деку. Якщо ви самі розрізаєте липку стрічку, найпростіший спосіб зробити це – приклеїти стару стрічку до зворотної сторони нової та обрізати її зовні або заздалегідь обвести контур. Якщо у вас немає старої стрічки як шаблон, зніміть гальмо та заднє колесо і намалюйте контур вашої деки. Тепер виріжте наждак приблизно на 2 мм менше, ніж було записано.

  • Гальмо

Гальмо призначене для контролю швидкості. Тут теж є відмінності за матеріалами та функціями. Наприклад, гальма зі сталі та алюмінію. Гальма з алюмінію зменшують вагу, але зношуються набагато швидше на високих швидкостях і часто мають пружину. Як гнучке гальмо використовуються сталеві гальма. Гальмо згинається, стоячи на ньому.

Попередження: не всі гальма підходять для всіх самокатів!

Колеса впливають на зовнішній вигляд вашого самокату. Більшість брендів пропонують колеса розміром 100 мм, 110 мм та 120 мм. Технічно кажучи, 100-міліметрове колесо трохи повільніше, ніж 110-міліметрове або 120-міліметрове колесо, але трохи маневреніше.

Серцевина колеса може бути виконане з алюмінію або пластику. Однак пластикові колеса в даний час вбудовуються лише в самокати початкового рівня, щоб зменшити витрати, оскільки вони легко ламаються. Алюмінієві сердечники бувають повнопрохідними (обода з твердого матеріалу) та сердечниками зі спицями (обода зі спицями). Колеса із сердечником зі спицями легші, ніж колеса з повним сердечником, тому що вони заощаджують матеріал.

Вони можуть відрізнятися за якістю та ступенем твердості. Ступінь твердості вказана A і становить від 70 до 90 A для коліс самоката. Більше число означає, що воно більш жорстке. Перевага жорсткіших коліс у тому, що вони зношуються повільніше або рідше. З іншого боку, м'яке колесо зручніше для їзди та забезпечує краще зчеплення із землею. Схоже на скейтбординг.

ПОРАДА: при виборі коліс для трюкового самокату враховуйте розмір вилки!

Пеги для самокату є продовженням осей та використовуються для шліфування та інших трюків. Без пег шліфування було б неможливим. В основному вони виготовлені з алюмінію та бувають різної довжини, тут необхідно враховувати існуючу довжину осі колеса.


ВАЖЛИВІ ПОРАДИ

  • Краще не кататися під дощем, інакше можуть заіржавіти підшипники, осі коліс та вилки.
  • Якщо колеса або інші компоненти ослабнуть, важливо перевірити та затягнути всі гвинти.
  • При катанні на трюковому самокаті, звичайно ж, необхідне відповідне захисне спорядження. На щастя, носити шолом, захист на ліктях, колінах та зап'ястях стало круто за останні кілька років.